| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Flekken Voksen

Ble Medlem: Apr 08, 2007 Innlegg: 117 Bosted: Sokna
|
Skrevet: Fre 08 Jan - 2010 23:46 Tittel: Jakt/trening |
|
|
Ja her hos oss ere ikke muligheter for verken det ene eller det andre, 50cm med snø og fra 25-40 minusgrader siden romjula ! Er det noen andre steder i nærheten av østlandet det går ann og gå jaktprøve nå med kortbeinte ?  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stella Unghund

Ble Medlem: Dec 03, 2008 Innlegg: 35
|
Skrevet: Lør 09 Jan - 2010 3:22 Tittel: |
|
|
Beklager, men her i Østfold er det samma snemengden. Tør heller ikke sleppe, pga at frøkna her er såpass interessert i elg - og hun kan ikke smette unna. Også har vi jo kulda, og ulven da..... Frøkna her i huset har bare gått inn i en "dvale-periode" - hun er ikke interessert i noe annet enn å komme inn igjen fra tur. Smarte de dyra våres alså....  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Flekken Voksen

Ble Medlem: Apr 08, 2007 Innlegg: 117 Bosted: Sokna
|
Skrevet: Lør 09 Jan - 2010 4:41 Tittel: |
|
|
ltFrøken stella:Kan gi deg ett tips angående ELG-. I august hadde jeg los på elg i 1,5 timer hver gang flekken kom inn ble det inn ibur. Skjønte nok fort at elg ikke var lønnsom .Selv om att i dag er jeg ikke helt
sikker, men har oppnådd 2X1 rå.1x2 rå bare prøv og ta din beagle tidlig nokj < |
|
| Til Toppen |
|
 |
MacSkofs Erfaren

Ble Medlem: Sep 21, 2006 Innlegg: 171 Bosted: Lofoten
|
Skrevet: Lør 09 Jan - 2010 10:23 Tittel: |
|
|
Her har væromslaget komme. Nå er det null-føre men litt korte dager ennå. Starter neste " sesong" neste helg og håper på mange goe loser frem til 15 Mars i godt haretereng . Håper det ikke blir for mange og lange kuldeperioder.  _________________ Svein
www.macskofs.com
www.nnhk.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stella Unghund

Ble Medlem: Dec 03, 2008 Innlegg: 35
|
Skrevet: Søn 10 Jan - 2010 23:46 Tittel: |
|
|
Takk for godt råd Flekken, men jeg tror nok ikke buret ville bli oppfattet som straff - det er favorittsted nr. 1 her i huset Ellers så har hun nok skjønt at elg ikke er populært, for jeg går ifra stedet - så hu må leite etter meg. Ikke er jeg veldig entusiastisk når hun kommer tilbake heller. Men det kan koke litt oppi det lille beaglehodet når det lukter godt, og da er hun ikke til å stoppe Ellers så har vi fokusert på hare, og fått det til ganske godt i høst - før vi ble forstyrret av; løpetid, snø og kulde... Blir vel i råd igjen før harajakta er over. |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

Ble Medlem: Jan 16, 2008 Innlegg: 548 Bosted: Vega
|
Skrevet: Søn 24 Jan - 2010 16:16 Tittel: |
|
|
Et ufyselig vær i dag, med sludd og kuling fra kl.08.30. Så det var så der
med fot. Ble til slutt los men ingen død hare. Men til saken. Det virket som
den våte snøen la et lokk på foten og det var ikke mere å finne. Men godt utpå
dagen ser jeg på peileren at bikkja blir stående stille, såpass lenge at jeg bestemmer
meg for å kikke etter hva det er.
Dette er hva bikkja koser seg med:
Håper på bedre forhåld til helgen _________________ Mvh Torleif
Taikos hjemmeside: http://www.123hjemmeside.no/Taikoogshira/14169404
Vår butikk: http://www.hansensvillmarksprodukter.no/
|
|
| Til Toppen |
|
 |
MacSkofs Erfaren

Ble Medlem: Sep 21, 2006 Innlegg: 171 Bosted: Lofoten