Ble Medlem: Nov 08, 2004 Innlegg: 938 Bosted: Askim
Skrevet: Fre 05 Feb - 2010 23:27 Tittel: DEN DANSKE BEAGLE KLUB INVITERER TIL
Klubbens årlige BEAGLE event
Very Special Show 2010
I Danmark afholdes der hvert år i juli måned VSS/Very Special Show for Beagles og Beagleentusiaster. I 2010 afholdes VSS i Ringe på Fyn, øen i midten.
VSS finder sted:
fra den 18. juli til den 25. juli 2010
Midtfyns Fritidscenter
Søvej 34, DK 5750 Ringe
Fyn kaldes ofte for Danmarks have, og det skyldes ikke mindst de levende hegn, de bløde bakker, de fint afgrænsede skove, søerne, herregårdene, landsbyerne med de idylliske huse og velplejede haver og de smukke historiske kirker samt de venlige fynboer, der synger, når de taler.
VSS er den ideelle camp for afslapning og familieferie med hunde/beagler. I ugens løb vil der blive afviklet konkurrencer i Agility, Schweiss, Dressur, Udstilling og Beaglerally og der vil også være mulighed for at deltage i fælles grillaften og festmiddag. For børn og barnlige sjæle vil der bl.a. blive arrangeret Fodbold, Petanque, Banko, Lotteri og div. Børneaktiviteter. Det særlige er Beagle campen med godt 200 deltagere samt deres Beagler. De sidste to dage er der 2 specialudstillinger (CAC), sædvanligvis med ca. 150 deltagende Beagler. Vore dommere i år er Noreen Harris, Australien og Elly Vervort, Holland.
Til vores store glæde har arrangørerne kunnet notere et stigende antal deltagere med hjemsted udenfor Danmark, og vi håber at VSS 2010 også vil tiltrække gæster fra det øvrige Europa. Vi håber, at vi ses til VSS 2010. For tilmelding og yderligere information:
Skrevet: Søn 27 Jun - 2010 21:08 Tittel:
Er det andre som tar turen til Very Special Show 2010?
Vi har planer om å reise ned Onsdag for å oppleve litt av dette og muligens snappe opp nye ideer til vår årlige treff i Østfold.
Skrevet: Tir 27 Jul - 2010 22:45 Tittel:
Så er Dansketuren unnagjort, og vi har hatt noen fantastiske dager sammen med Beagleentusiaster fra hele Europa.
Det er synd vi var alene fra Norge, da vi opplevde at Tyskere og andre nasjonaliteter arrangerte hyggekvelder som tyroleraften samt at de samlet seg rundt andre artige sammenkomster og spesialiteter fra sine respektive land.
Spesielt vill jeg takke Beagleklubben Fyn for den vennlighet og mottagelse vi fikk slik at vi ikke på noe tidspunkt følte oss tilsidesatt.
Spesielt artig var det å høre at i flere av de andre landene også hadde sine spesielle regler for å stille i brukshund, selv om våre regler for å oppnå et FCI Certificat helt klart er de strengeste og vanskeligst å oppnå.
Men det var veldig godt å høre at det ikke bare vi som benytta våre Beagler på jakt, det ble også gjort i flere andre Europeiske land.
Jeg ble gjort til latter da jeg fortalte om Normen flest sin holdning da det ble snakk om Beagler som kom fra andre land en Finland, Sverige og Norge, og at disse ikke har samme gode kvaliteter som våre Beagler da det gjelder å jage vilt, jeg må nesten si jeg følte meg dumm på andre Normens vegne da jeg fikk høre hvordan andre Europeere fortalte om sine hunder og deres egenskaper.
At vi i Danmark oppnådde de samme resultater i utstillingsringen som de fantastiske resultatene vi har oppnådd her hjemme i år, det hadde vi ikke regna med, men i konkurranse med nærmere 200 Beagler av det beste i Europa og kunne bli blant de 8-10 beste med Exelent begge dager var vi kjempefornøyd med.
Vi fikk også oppleve et Beaglerally, der 3 og 3 Beagler konkurrerte om å være den raskeste, en slags kupp, der de som ikke deltok kunne spille på den Beagle de trodde ville vinne, og dette var så artig at jeg lo så tårene trilla.
Vill sende en varm takk til Anna, deres dyktige Formann Allan Lillebro, samt gutta som drev kennelen Beagleboys, for deres kjempefine måte å hjelpe oss med hva det enn måtte være.
Her viser Birgitte Søndergaard frem DKCH Sopwith Camel's Othello som var den Unghund som ble ÅRETS SØLVHAN 2009 - ÅRETS GULD UNGHUND 2009 og var en av de 2 hunder som plaserte seg forran vår Carlos i fjor.
Vi fikk også tid til å titte på en valp etter vår favoritthann som sto i Hirtshals.
Og her er en av valpene vi var å så på i Hirtshals en helbror av Othello etter UKCH Nedlaw Barbarian som er avbilda som ønskefar på vår hjemmeside. vi venter han til Tyriberget i midten av august.
Her viser formann eller leder i BKD Lotte Bergh Jensen frem DKCH KBHV07 Skansehøj's Penny Black som er en kullsøster til den første hannbeagle vi henta i Danmark Skansehøy`s Peewee.
og her er den andre valpen vi så på hos Birgitte, en valp etter DKCH Nedlaw Agatha og DKCH Sopwith Camel's Othello som skall til en ny kennel i Moss.
For oss var dette en stor opplevelse, og noe vi har lyst til å gjenta neste år da dette treff da blir på Jylland.
Sist endret av Tyrigubben den Ons 28 Jul - 2010 19:15, endret 1 gang
Ble Medlem: Jun 16, 2005 Innlegg: 134 Bosted: melhus
Skrevet: Ons 28 Jul - 2010 10:23 Tittel:
Ja dette er noe jeg er litt lei meg for at vi ikke rakk, vi var å hentet vårt nye tilskudd til flokken på fredag og returnerte til Norge lørdag men neste år drar vi med to og firbente. Håper flere nordmenn også kan tenke på å reise
Ble Medlem: Jul 26, 2010 Innlegg: 1 Bosted: Dösjebro, Sverige.
Skrevet: Ons 28 Jul - 2010 18:52 Tittel: Very Special Show i Danmark
Jeg syntes at det var utroligt dejligt at se beaglefolk fra Norge, der var nationaliteter fra store dele af Europa, mest Norden var til stede. Håber at flere vil komme 2011, der er det Nord Sjælland der skal afholde VSS.
Stort tillykke med Carlos' fine resultater, han er en dejlig dreng.
På gensyn fra de danske beagler bosat i Skåne, Sverige.
Du kan ikke starte nye temaer Du kan ikke svare på temaer Du kan ikke endre dine egne innlegg Du kan ikke slette dine egne innlegg Du kan ikke delta i avstemninger