| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Stella Unghund

Ble Medlem: Dec 03, 2008 Innlegg: 35
|
Skrevet: Ons 17 Des - 2008 13:56 Tittel: Garmin Astro |
|
|
| Vil bare informere om at det nå er kommet norsk brukermanual til Garmin Astro. Den finner du på www.garmin.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tyrigubben Ekspert

Ble Medlem: Nov 08, 2004 Innlegg: 939 Bosted: Askim
|
Skrevet: Ons 17 Des - 2008 20:17 Tittel: |
|
|
Takk Stella
Du redder jula for en gammal gubbe som er like stiv i Engelsk som i gymnastikk.
Nå kan det jo hende at også jeg begynner å bruke Astroen min mer.
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

Ble Medlem: Jan 16, 2008 Innlegg: 548 Bosted: Vega
|
Skrevet: Man 02 Feb - 2009 20:15 Tittel: |
|
|
Heisan.
En kompis som er på besøk her hadde en ekkel opplevelse med
peilern i dag. Finnen hans søkte ut opp på fjellet og etter en halv time så var signalene borte. Han har sittet hele hele dagen uten å ha en anelse om hvor bikkja var, En stå på bikkje som ikke er innom så ofte.
Men kom heldigvis til far igjen med mørket kl.17. Når jeg skrudde opp halsbåndet hans så viste det seg at pluggen til GPS-antenna ikke var fast.
Han har vært litt plaget med dårlig rekkevidde hele tiden men trodd at det var vel bare slik. Den har nok vært løs hele tiden og i dag løsna den nok helt. Så hvis noen er plaget med dårlig rekkevidde på Astroen så kan dette være noe å sjekke
mvh Torleif _________________ Mvh Torleif
Taikos hjemmeside: http://www.123hjemmeside.no/Taikoogshira/14169404
Vår butikk: http://www.hansensvillmarksprodukter.no/
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Rhino

Ble Medlem: Jun 16, 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Man 27 Jul - 2009 19:42 Tittel: |
|
|
Hei,
har kjøpt en Garmin Astro med kart på minnebrikke.
Noen som har eller vet hvor jeg kan finne fremgangsmåte for å legge kartet inn på PC for å kunne studere kartlogg på stor skjerm, samt kunne skrive ut plott på papir? _________________ Rhino og Rolf |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stella Unghund

|
Skrevet: Tir 28 Jul - 2009 12:44 Tittel: |
|
|
| Det fulgte vel med en cd når du kjøpte peilern. Min heter "Trip and Waypoint Manager". Sett denne inn i lesern på PC`n, og følg instruksene. Mulig du også må legge inn kart - TOPO Adventure funker bra... Det fulgte vel også med en pc-kabel, den må du bruke når du skal overføre turen til PC. Lykke til - det er veldig nyttig å lagre jaktturene/treningsturene, for å studere viltets og hundens adferd. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Rhino

Ble Medlem: Jun 16, 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Tir 28 Jul - 2009 17:29 Tittel: |
|
|
Takk for svar!
Trip & Waypoint Manager er innst. og funker.
Men jeg har prøvd å legge inn Topo kart på PC- en og det er det jeg ikke får til. Har kjøpt Topo-kartet på MicroSD minnebrikke.( IMG-fil)
Jeg får lastet sporet fra GPS-en uten kartet. _________________ Rhino og Rolf |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

|
|
| Til Toppen |
|
 |
felix Voksen

Ble Medlem: Jun 15, 2006 Innlegg: 130 Bosted: Våle
|
Skrevet: Fre 14 Aug - 2009 11:00 Tittel: |
|
|
Spørs kor ofte du har stilt inn at den skal sende det da er jo 3 innstilinger på det, meiner den som sender offtast er oppgit til og vare 17 timer.
men kan da hende det varer lengre forde da |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

|
|
| Til Toppen |
|
 |
Robert_halvorsen Voksen

Ble Medlem: Nov 04, 2007 Innlegg: 120 Bosted: Jevnaker
|
Skrevet: Søn 16 Aug - 2009 8:41 Tittel: |
|
|
Låner denne tråden litt...
Hvor lang tid tar det før hånholdt enhet og halsbånd er "tilkoblet" hos dere andre? Etter at man slår på utstyret altså.. Syntes ofte at det tar litt lang tid.. (10-15 minutter) Kjørte en software oppdatering på den håndholdte enheten og dette hjalp noe. _________________ Mvh Robert, O'Teddy og Balder |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior Ekspert

Ble Medlem: Nov 19, 2005 Innlegg: 488
|
Skrevet: Søn 16 Aug - 2009 10:04 Tittel: |
|
|
| 2-3 minutt kanskje, ikke noe lenger i hvert fall. Jeg har da den nordiske utgaven. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Robert_halvorsen Voksen

Ble Medlem: Nov 04, 2007 Innlegg: 120 Bosted: Jevnaker
|
Skrevet: Søn 16 Aug - 2009 10:20 Tittel: |
|
|
Ok, har den nordiske utgaven jeg også. Noen ganger er min også "tilkoblet" etter 2-3 minutter, men ofte går det et kvarter. Kan vel ikke kalle det en reklamsjons sak heller, for den virker jo.. _________________ Mvh Robert, O'Teddy og Balder |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stella Unghund

|
Skrevet: Søn 16 Aug - 2009 20:28 Tittel: |
|
|
| Min bruker vanligvis opp til 10 minutter på å få kontakt. Regner med at dette er litt avhengig av satelittforholdene. Vil for ordens skyld anbefale å ikke slippe før du har kontakt. Snakka med en idag - som hadde tjuvstarta litt (med gråhund). Han satte på båndet, og slapp avgårde. Sto og venta på å få kontakt, men neida! Hele greia hadde hengt seg opp. Der ble det aldri oppnådd kontakt før bikkja kom ruslende tilbake etter noen timer...... Han lærte! En softwareoppdatering er også å anbefale nå på starten av ny sesong. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lussi Valp

Ble Medlem: Oct 04, 2008 Innlegg: 6 Bosted: Porsgrunn
|
Skrevet: Tir 25 Aug - 2009 19:58 Tittel: |
|
|
| Brukte peilern i hele fjor høst, men det var aldri problem å få kontakt mellom sender og mottaker når man er utendørs. Men jeg oppleve noen ganger at når det kom andre hunder med samme slags peiler i nærheten at jeg ikke fikk kontakt med min hund, selv om jeg hadde satt ide med eget nummer på min peiler. Er det noen som vet hvordan man løser problemmet? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Svein Erfaren

Ble Medlem: Jan 11, 2006 Innlegg: 182 Bosted: Nissedal
|
Skrevet: Tir 25 Aug - 2009 22:19 Tittel: |
|
|
Her kommer litt info om Garmin nordisk versjon
det er veldig individuelt noen er trege og andre er raskere
men alle som har denne peil bør gå inn på garmin's hjemme side og laste ned den nyeste software finn webupdater og kjør denne og det lønner seg heller ikke å ha for mange kartpakker installert
men det kommer til å bli en del problemer fremover spesielt i områder med mange peilere på jaktprøver ol.
den nordiske har bare 9 forskjellige id er mens US modellen har 30
men jeg har fått beskjed om at det snart er tilgjengelig fler id er også på den nordiske
hvis 2 hunder med samme id kommer innen for samme område går den i spinn i enkelte tilfeller
ta gjerne kontakt på epost eller tlf hvis det er noe dere lurer på
mvh Svein |
|
| Til Toppen |
|
 |
krainer Voksen

Ble Medlem: Sep 14, 2008 Innlegg: 114 Bosted: åmot i modum
|
Skrevet: Man 19 Okt - 2009 14:44 Tittel: |
|
|
| noen som veit om det bare er hvor bikkja har vært man kan få frem på pc-en eller kan an finne ut hvor man selv har vært også? Tenker da på personen som går med den håndhåldte enheten hvis man f.eks noen dager etterpå vil se hvor man selv gikk på bestemte dager? |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

|
|
| Til Toppen |
|
 |
krainer Voksen

Ble Medlem: Sep 14, 2008 Innlegg: 114 Bosted: åmot i modum
|
Skrevet: Tir 20 Okt - 2009 11:22 Tittel: |
|
|
| ok takk da veit jeg iallfall at det går an |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

|
|
| Til Toppen |
|
 |
morten Voksen

Ble Medlem: May 05, 2007 Innlegg: 72
|
Skrevet: Søn 08 Nov - 2009 21:14 Tittel: |
|
|
Jeg testet garmin astro siste del av jaktdagen i dag, å jeg må bare si at dette er en dings som står aller aller øverst på ønskelista!!
Pelle hadde en liten møkkalos, men gudbedre for en jobb han nedla. 2,1 mil med en snitthastighet på 5,5km/h. Pelle er ganske laus så han bråker litt i fotarbeidet, å jeg må si jeg ble tildels veldig overrasket over hvor han befant seg i terrenget sett i forhold til det jeg har innbilt meg tidligere.
Kjempejobb under vanskelige forhold. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Goblin Valp

Ble Medlem: May 12, 2009 Innlegg: 6 Bosted: Rømskog
|
Skrevet: Tor 17 Des - 2009 20:24 Tittel: Se eget spor. |
|
|
Hei krainer, joda du kan nokså lett se ditt eget spor. gå inn på sopr loggen din, der kan du velge hvilken farve du vil ha, da ser du godt på skjermen hvor du har vært, kommer også med på data utskriften tror jeg.
Har ikke enheten foran meg nå så jeg husker ikke helt steg for steg hvordan men det er ikke så vanskelig.
P.S du kan ikke få slettet noe om du trykker feil.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Wandalen Unghund

Ble Medlem: May 27, 2009 Innlegg: 16 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: Fre 18 Des - 2009 22:11 Tittel: |
|
|
På min blir logg streken etter hunden rød mens streken etter meg blir hvit. Disse fargene kan enkelt byttes i pc programmet. Du kan også høyere klikke på de sorte punktene for og se ytterligere informasjon om fart retning osv.
Her er et eksempel hvor du ser hunden og meg, og det er ikke tvil om hvem som er hvem Dette var i Odd`s største hare heng forrige helg.
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
OyvindB Unghund

Ble Medlem: May 26, 2008 Innlegg: 45 Bosted: Bardu
|
Skrevet: Lør 09 Jan - 2010 15:30 Tittel: |
|
|
Får "ugyldig spor"-melding når jeg prøver å overføre fra halsbåndet og inn på Mapsource. Ikke noen problemer med å overføre det som er lagra på Håndenheten, men sku vøri moro å sett hen han har vært når je ikke har hatt kontakt på peilern også.
Noen som veit råd?
Mvh Øyvind |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

|
|
| Til Toppen |
|
 |
OyvindB Unghund

|
Skrevet: Lør 09 Jan - 2010 17:23 Tittel: |
|
|
Nei, det tviler jeg på. Skal prøve det!
Mvh Øyvind |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

|
|
| Til Toppen |
|
 |
Ruger Unghund

Ble Medlem: Jul 26, 2005 Innlegg: 12
|
Skrevet: Ons 20 Jan - 2010 4:03 Tittel: |
|
|
| mest sansynlig har du BUG,hadde samme problemet selv .. Ring Garmin og dem forteller deg hvordan du kan re-sette Håndenheten din. |
|
| Til Toppen |
|
 |
OyvindB Unghund

|
Skrevet: Søn 24 Jan - 2010 19:55 Tittel: |
|
|
Neida, ingen Bugs. Tipset til Taiko hjalp, må nok slette unna litt etter en 10-12 turer
Har vært litt opptatt i det siste, så har ikke rekt å gi tilbakemelding. Uansett takk for tisp begge to!
Mvh
Øyvind |
|
| Til Toppen |
|
 |
ballboa Unghund

![]()
Ble Medlem: Apr 26, 2009 Innlegg: 48 Bosted: lillehammer
|
Skrevet: Ons 17 Feb - 2010 13:13 Tittel: |
|