| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
kimracing Unghund

Ble Medlem: Dec 20, 2008 Innlegg: 17 Bosted: trofors
|
Skrevet: Tir 23 Feb - 2010 22:46 Tittel: agresive sider |
|
|
hei,jeg har en hannbeagle som vi har et problem med, problemet er at han biter og glefser, men det skjer mest når jeg er ute/borte, da slår han seg vrang. når samboern min skal ta fra han ting eller sette han i buret,ting han ikke liker! viser ha agresive sider.dette har foregått i ca 5-6mnd han er 11mnd nå og vi har prøvd div.han er stort sett grei og god jakt hund.men dette kan ikke være som det er nå.
har derfor vudert å kastrere han,forstår at kastrering ikke gjør underverker,men håper det vil hjelpe på.noen som har noen synspunkter om det??
håper på gode tips og råd  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Zantos Unghund

Ble Medlem: Nov 06, 2007 Innlegg: 41 Bosted: Øvrebø/Vennesla
|
Skrevet: Ons 24 Feb - 2010 9:02 Tittel: |
|
|
Heisann
Kastrering kan gjøre ting bedere, men det kan faktisk også gjøre det værre. Dette kommer an på psyken til hunden din
Noen hunder kan bli tilsynelatende mer aggressive etter en kastrering, men det gjelder kun
hunder som er 'aggresive' fordi de er redde, såkalt 'fryktbetinget
aggresjon'. Hunder som ikke har problemer blir ikke påvirket av en
kastrering hverken den ene eller andre veien, de fortsetter å 'være seg
selv'.
Jeg kastrerte min hund sist uke og han er akkurat den samme som før, så der er det ikke blitt mye forandring
Det er selfølgelig også viktig å gi hunden tydelig og høylytt beskjed med en gang han viser tendens til aggrisivitet at dette er totalt uakseptabelt og sette han ordentlig på plass. Slik at han skjønner at dette ikke er lov. |
|
| Til Toppen |
|
 |
taiko Ekspert

Ble Medlem: Jan 16, 2008 Innlegg: 548 Bosted: Vega
|
|
| Til Toppen |
|
 |
MinunTikki Voksen

Ble Medlem: Feb 20, 2007 Innlegg: 104 Bosted: Sandefjord
|
Skrevet: Ons 24 Feb - 2010 20:30 Tittel: |
|
|
For meg så virker det som om det er du som "nesten" er mest sjef i huset siden han er verst når du er avgårde og ute av huset.
Han trenger å bli satt på plass mener nå jeg. Det er dere som er sjef i huset og ikke han!!!!!!
Ta og gjerne kontakt med oppdretter for råd og veiledning eller send meg en PM om du vil.
Har vært borti mange sånne hunder og har selv en dachshanne her hjemme som jeg fikk tilbake pga samme grunnlag. Har ingen problem med han nå og jeg har en sønn på 4 år det går helt fint med. _________________ ---Julianne--- |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gullknapp Voksen

Ble Medlem: Nov 30, 2006 Innlegg: 77 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tor 25 Feb - 2010 19:02 Tittel: aggressive sider |
|
|
Det er ikke moro å få et sånt problem. Men her har nok du og hele familien behov for et dressurkurs. Jeg ville tro at både mor og far og barna med må trene dressur med ham, for nå ser det ut som at han vil være sjef.
Ta kontakt med hundeklubb i ditt nærområde og lykke til!
Mvh Berit |
|
| Til Toppen |
|
 |
Flekken Voksen

Ble Medlem: Apr 08, 2007 Innlegg: 117 Bosted: Sokna
|
Skrevet: Lør 27 Feb - 2010 1:30 Tittel: |
|
|
| Redd det er for sent , Men ett hundedressur kurs trengs nok for deres Beagle .(fam med ) . Husk att den vigtigste tiden menneske /valp skjer ca fra 2-6 mnd. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|