| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
BryhnWantsBeagle Unghund

Ble Medlem: Apr 10, 2009 Innlegg: 18
|
Skrevet: Tir 25 Aug - 2009 20:11 Tittel: Beagle over 1 år søkes. (Ikke til jakt) |
|
|
Hei.
Et par mnd. tilbake så lagde jeg et innlegg om at familien min ønsket en beagle - men ikke til jakt. Det ble ekstremt mye oppstyr siden dere mener at beagler er avlet til jakt, og det er jeg 110% klar over, men det finnes alikevel beagler som ikke har det instinktet.
Så om du har en beagle som av en eller annen grunn ikke vil jakte så kan du/dere kontakte meg:
Mabryhn-95@hotmail
Gjerne med bilde og informasjon og grunnen til at den ikke vil jakte.
Om det er noen som sender mail kan det ta litt tid til vi tar en avgjørelse grunnet tenking osv.
Helst innenfor Østlandet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
BryhnWantsBeagle Unghund

|
Skrevet: Fre 26 Feb - 2010 18:18 Tittel: |
|
|
Ennå ingen som har en beagle?  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Flekken Voksen

Ble Medlem: Apr 08, 2007 Innlegg: 117 Bosted: Sokna
|
Skrevet: Lør 27 Feb - 2010 1:18 Tittel: |
|
|
| Jeg kan ikke skjønne din tankegang (Beagle uten jaktinstingt finnes ikke i norge Må kun være idioter som tenker i de baner ? Les litt om Beagle . |
|
| Til Toppen |
|
 |
cesar Voksen

Ble Medlem: Mar 19, 2007 Innlegg: 103 Bosted: Gjøvik
|
Skrevet: Lør 27 Feb - 2010 16:10 Tittel: |
|
|
Hei BryhnWhantsBeagle!
Synes tankegangen din er veldig fornuftig jeg!
Du og din familie har forelsket dere i rasen beagle, og det er jo ikke så unaturlig at folk gjør det.
At du er ærlig, og sier at du ikke har tenkt å jakte med den, synes jeg også er glimrende.
Det er mye bedre å gjøre det slik som du, enn å lure en oppdretter ved å si at du skal jakte med hunden.
Det finnes helt sikkert hunder der ute som ikke er så bra egnet til jakt, det dukker stadig vekk opp noen på Finn.no.
Det som er å håpe er at du kanskje en dag prøver å slippe hunden i skogen, og derigjennom få oppleve hundens glede av å få løpe fritt og forfølge spor.
(Hvis du føler deg usikker ved å slippe hunden, så ta kontakt med noen for å få litt veiledning.)
LYKKE TIL!
-cesar- |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tyrigubben Ekspert

Ble Medlem: Nov 08, 2004 Innlegg: 939 Bosted: Askim
|
Skrevet: Søn 28 Feb - 2010 13:25 Tittel: |
|
|
Hei BryhnWantsBeagle
Kan også forstå din frustrasjon, men som oppdretter er det også for oss veldig viktig å ivareta og fremme Beaglen som rase, samt ivareta dens glimrende jaktegenskaper.
Dersom vi igjen begynner å selge Beaglevalper til personer som bevist ikke ønsker å ivareta og bruke Beaglen til det formål vi som brenner for rasen igjen prøver å oppnå, er vi redd Beaglen atter faller tilbake som jakthund, og igjen får det rykte Beaglen fikk på 70 og 80 tallet, nemlig med en stor vekt av selskapshunder og sofagriser.
I dag har vi fått gode representanter som i hvert fall prøver etter beste evne og dirigere og sette kriterier for rasen, "AVELSRÅDET" for Beagle, samt valpeformidler, se link:
http://avlsraadet-beagle.com/valpeformidling.html
Mitt råd er ta kontakt med valpeformidler og spør om råd.
Lykke til. |
|
| Til Toppen |
|
 |
BryhnWantsBeagle Unghund

|
Skrevet: Man 01 Mar - 2010 14:52 Tittel: |
|
|
| Flekken skrev: | | Jeg kan ikke skjønne din tankegang (Beagle uten jaktinstingt finnes ikke i norge Må kun være idioter som tenker i de baner ? Les litt om Beagle . |
Jeg prøver bare å ignorere det du skrev og håper du forstår at ikke alle er like selvom de er avlet opp til det.
Må kun være idioter som tenker at alle er like. Uansett.
Tyrigubben: Jeg har full forståelse for at dere oppdrettere vil ivareta det Beaglene er avlet frem til, vi vil ha en som ikke klarer å følge opp de kravene dere setter dem. Isteden for at de da i værste tilfelle blir avlivet vil vi da bruke den hunden som en selskapshund og turkamerat. Ikke avle.. Hvilken 7 barnsfamilie vil ha en hund og 10 valper? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tyrigubben Ekspert

Ble Medlem: Nov 08, 2004 Innlegg: 939 Bosted: Askim
|
Skrevet: Man 01 Mar - 2010 17:21 Tittel: |
|
|
Jeg har selv blitt beskyldt for å ødelegge den Norske Jaktbeaglestammen med å ta inn utstillingsblod til Norge da enkelte påstår at det kun er de nordiske Beaglene som har jaktlyst og jaktegenskaper.
Men 3 av 4 Beagleinporter jeg har hatt har alle vist stor jaktlyst og den 4. fikk aldri noen skjanse da den hadde for høy grad av HD og ble solgt av den grunn.
Så min mening med hva jeg har opplevd av rasen, har alle stor jaktlyst, selv om alle ikke blir stjerner over natten. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Wandalen Unghund

Ble Medlem: May 27, 2009 Innlegg: 16 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: Man 01 Mar - 2010 22:37 Tittel: |
|
|
Det er vel bare og se litt på finn.no der er det masse hunder som selges ca 1år gammle pga "allergi"
Tipper Beaglen funker bra som familie hund selv om du ikke jakter, hvet om flere som kaller seg jegere med jakthund som drar til skogs et par dager i året og kommer tomhendt hjem . Men som det blir nevt ta den med på tur i skogen og slipp den løs når det ikke er båndtvang og la den få løpe fritt og snuse. Kjøp gjerne en hunde peiler for og følge med på hunden så blir det artig og tryggere for eieren også.
Lykke til !
~S~
Wandalen |
|
| Til Toppen |
|
 |
sunzilk

Ble Medlem: Jul 24, 2007 Innlegg: 3 Bosted: skudenes
|
Skrevet: Ons 03 Mar - 2010 11:59 Tittel: beagel gutt til salgs |
|
|
beagle hann 2 og ett halvt år til slags, selger grunnet familieforøkelse og da allergi. har ikke vært prøvt på jakt. _________________ Sunzilk |
|
| Til Toppen |
|
 |
|